flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану розгляду запитів на отримання публічної інформації та звернень громадян у порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян».

24 лютого 2016, 11:47

Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року ( зі змінами станом на 25.11.2015 року) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Особи, які не є громадянами України і законно знаходяться на її території, мають таке ж право на подання звернення, як і громадяни України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами.

Законодавство України про звернення громадян включає   Закон України «Про звернення громадян»  та інші акти законодавства, що видаються відповідно до Конституції України та вказаного  Закону.

До рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких:

- порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян);

- створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод;

- незаконно покладено на громадянина які-небудь обов'язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.

Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).

Звернення може бути усним чи письмовим.

Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку

через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Громадяни мають право звертатися до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, посадових осіб українською чи іншою мовою, прийнятною для сторін.

Керівництвом суду проводиться особистий прийом громадян.

Прийом проводиться регулярно у встановлені дні та години.   Графіки прийому доводені  до відома громадян: на дошці обв»яв в фойє суду та на веб- сторінці суду і мережі Інтернет.

Усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються. Якщо вирішити порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у тому ж порядку, що й письмове звернення. Про результати розгляду громадянину повідомляється письмово або усно, за бажанням громадянина.

Проаналізувавши практику звернень  відповідно до Закону України «Про звернення громадян» зазначу, що протягом 2015 року письмово громадяни  не зверталися до суду. На особистому прийомі голови суду   розглянуто заяви  п»яти громадян , двоє з яких звернулися за усним роз»ясненням рішення суду, двоє – з приводу роботи на посаду секретаря судових засідань та один з приводу ознайомлення з матеріалами справи. Всім надана відповідь.

У 2014 році до суду з заявою відповідно до ЗУ «Про звернення громадян» звернулася одна особа, якій надано письмову відповідь, відповідно до чинного законодавства.

Стосовно запитів на отримання публічної інформації.

У 2015 році до суду надійшло 3 запити на отримання публічної інформації, які стосувалися отримання декларацій про майно, доходи, витрати і зобов»язання фінансового характеру за 2014 рік  суддів Щорського районного суду. Всім надана відповідь.

У 2014 році до суду надійшло 2 запити на отримання публічної інформації( копії судового рішення), по всім надана відповідь. 

 

 

Помічник голови суду                                        І. Савоста